( ÁSZF letöltése PDF formátumban )
Érvényes: 2024-05-07-től visszavonásig
/új elektromos, akkumulátoros, benzinmotoros berendezések, mezőgazdasági gépek, eszközök, alkatrészek nem jelenlévők közötti adásvételéhez/
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a ROTÁCIÓ KFT, (2890 Tata, Bacsó B. u. 39/a) (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a rotaciotata.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a Weboldalon keresztül vagy részben a Weboldal igénybevételével történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.
Az ÁSZF oly módon válik az egyedi szerződés részévé, hogy a Szolgáltató a szerződéskötést megelőzően nemcsak hogy külön tájékoztatja az Ügyfelet az ÁSZF-ről, de az Ügyfél csakis az ÁSZF ismeretében és az ÁSZF-el való egyetértése esetén hozhatja létre a szerződést. Evégből az Ügyfél ajánlatát, elfogadó nyilatkozatát vagy más hasonló, a szerződés létrehozására irányuló akaratnyilatkozatát meg kell, hogy előzze, vagy azzal együtt kell, hogy járjon egy olyan művelet, amely nem mindössze az Ügyfél formális egyetértését biztosítja, de az Ügyfél felé láthatóvá, olvashatóvá is teszi az ÁSZF-et.
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI
- Név: Rotáció Kft,
- Székhely, Telephely: 2890 Tata, Bacsó B. u. 39/a,
- E-mail: info@rotaciotata.hu,
- Web: www.rotaciotata.hu,
- Telefonszám: 06-34-382-126,
- Cégjegyzékszám: 11-09-000668,
- Nyilvántartást vezető Cégbíróság: KOMÁROM-ESZTERGOM VÁRMEGYEI BÍRÓSÁG,
- Bejegyzés éve: 1991,
- Nyilvántartásba vevő jegyző: Németh Vadász József,
- Ügyvezető: Végvári Tamás,
- Szerződés nyelve: magyar, amelyet az üzemeltető nem iktat,
- Működési engedély szám: 4745/B/2014, Kereskedelmi tevékenység száma: 101012/B/1
- Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-74448/2014,
- Adószám: 10363353-2-11,
- Bankszámlaszám: 11740047-27094503-00000000,
- Kapcsolattartó: Végvári Tamás – 0036203137018,
- Nyitvatartás: Hétfő - Péntek: 8-16 óráig, Szombat: 8-12 óráig (kivéve január és február hónapokban),
- Tárhelyszolgáltató: WebCommerce Kft, Székhely: 2133 Sződliget, Határ u. 8., Iroda és vevőszolgálat címe: 2133 Sződliget, Szabadság tér 10., E-mail cím: info@kreativkid.hu, Tel.: +36-20-313-52-58
- Az árak magyar Forintban értendőek,
- Az árak az áfát tartalmazzák,
- Az eredeti cikkszámok, márkanevek, megnevezések csak a beazonosításra szolgálnak! Az eredeti alkatrészekre külön megjegyzés utal!
2. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
A Szolgáltatónál történő vásárlás elektronikus úton a leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre elektronikus levélben van lehetőség.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá is tartozik, ha az Ügyfél fogyasztónak minősül. Ezen jogszabályok a www.njt.hu oldalról ismerhetők meg teljes terjedelmükben.
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés visszaigazolásával jön létre. Ha a visszaigazolás a megrendeléstől számított 48 órán belül nem érkezik meg, akkor az ajánlati kötöttség megszűnik.
Megrendelés után automatikus visszaigazoló e-mail érkezik a megrendelőhöz. A visszaigazolt adatok tájékoztató jellegűek (Elképzelhető, hogy nem minden termék van azonnal raktáron). A megrendelés csak munkatársunk visszajelzése után tekinthető visszaigazoltnak és ez a 2. visszaigazoló email az Ügyfél ajánlatának elfogadása, mellyel a szerződés létrejön.
A Szolgáltató nem veti alá magát magatartási kódex rendelkezéseinek.
Tájékoztatjuk az Ügyfelet, hogy megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után!
3. MEGRENDELÉS
KERESÉS
A fejlécen szereplő "KERESÉS" ablakban lévő adatmezőbe írja be a keresett szót és a talált termékeket a rendszer automatikusan felsorolja. Honlapunkon kereshet tematikusan is (ezt a baloldali menüpontok alapján teheti meg, vagy a kategóriaképekre kattintva), és gyártók illetve beszállítók szerint is (ez pedig a baloldali legördülő menüben található). A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit a Weboldalról lehet megismerni, illetve ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban az Ügyfélnek kérdése merülne fel, a Szolgáltató az 1. pontban megadott elérhetőségein szíves rendelkezésére áll.
VÁSÁRLÁS
Ha a keresett terméket/termékeket megtalálta, helyezze azt/azokat a kosárba, majd kattintson a fizetés gombra. Itt megtekintheti, módosíthatja, törölheti a tételeket, de vissza is térhet az áruházba tovább böngészni. Ha meg szeretné rendelni a termékeket, akkor görgesse lefelé az egeret. Vásárolhat nálunk egyszerűen, regisztrálás nélkül is és regisztrált vásárlóként is.
Az adatbeviteli hibákat a megrendelés folyamán bármikor tudja javítani, módosítani a vissza gombra kattintva, vagy a megrendelés összesítő oldalon.
A termékek ára mindig 1 darab termékre vonatkozik. (kivéve néhány terméknél, ahol ez külön jelezve van!)
A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. Amennyiben az árut az Ügyfél személyesen, a Szolgáltató üzlethelyiségében veszi át, a vételárhoz további költség nem társul. Ilyen esetben a vételár magában foglalja az áru személyes bemutatását, és a beüzemelést is. Az áruk vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. A szállítási költség a megrendelési folyamat során jön elő, illetve az 5. pontban olvasható.
Az árak változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát.
Ezek után válassza ki a kívánt szállítási módot. Ha mindezekkel megvan, olvassa el a vásárlási feltételeket, az adatvédelmi nyilatkozatot és fogadja is el azokat! Ezek után válassza ki a kívánt fizetési módot. Majd kattintson a „MEGERŐSÍTEM A MEGRENDELÉST” fülre.
4. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS
Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és átvételi/szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékeket és azok mennyiségét, a termék árát és a fizetendő végösszeget. Megrendelés után automatikus visszaigazoló e-mail érkezik a megrendelőhöz. A visszaigazolt adatok tájékoztató jellegűek (Elképzelhető, hogy nem minden termék van azonnal raktáron). A megrendelés csak munkatársunk visszajelzése után tekinthető visszaigazoltnak és ez a 2. visszaigazoló email az Ügyfél ajánlatának elfogadása, mellyel a szerződés létrejön.
Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagyis 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.
5. ÁTVÉTEL, SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
A megrendelt termékeket a megrendelés során megadott címre postai utánvéttel kiszállíttatjuk, vagy üzleteinkben személyesen is átveheti. (a nagyértékű termékek esetén a kiszállítás és a fizetés módját is egyedileg egyeztetjük le Önnel.) A webáruházban található termékek általános szállítási határideje 10 munkanap. Amennyiben a termék beszerzése hosszabb időt venne igénybe, erről a megrendelőt tájékoztatjuk. A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a vevőre akkor száll át, amikor a vevő a webáruházban megrendelt terméket átvette.
SZÁLLÍTÁSI MÓDOK, FELTÉTELEK
FUTÁRSZOLGÁLATTAL: SZÁLLÍTÁSI DÍJTÁBLÁZAT (Az árak az ÁFÁ-t tartalmazzák)
0 Kg - 5 Kg - 2500.-Ft
5,1 Kg - 10 Kg - 3000.-Ft
10,1 Kg - 20 Kg - 3900.-Ft
20,1 Kg - 30 Kg - 4700.-Ft
30,1 Kg - 40 Kg - 8600.-Ft
40,1 Kg felett raklapos - 35000.-Ft
A visszakézbesítési díj a súlydíj 50%-a. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől, melyet megrendeléskor fel kell tüntetni! A futárszolgálat garanciát vállal a termék sértetlen kiszállítására. A csomag tartalmazni fogja a számlát és a garanciajegyet.
Amennyiben a kért termék raktáron van, a csomagfeladást követő munkanapon, napközben általában 8,00-16,00 óra között történik a kézbesítés. Ha ezt a szállítási módot választja, gondoskodni kell a megadott címen a személyes átvételről, mivel a küldemény értékét és a szállítási díjat is átvételkor kell kifizetni, kivéve, ha előre utalással fizet.
A SZÁLLÍTÁS DÍJÁT A SZÁMLA VÉGÖSSZEGÉHEZ HOZZÁADJUK.
KÉRJÜK A CSOMAG SÉRTETLENSÉGÉT A KÉZBESÍTŐ ELŐTT SZÍVESKEDJÉK ELLENŐRIZNI! HA SÉRÜLÉST LÁT, VETESSEN FEL JEGYZŐKÖNYVET, ÉS NE VEGYE ÁT A CSOMAGOT, MERT UTÓLAGOS REKLAMÁCIÓT JEGYZŐKÖNYV NÉLKÜL NEM FOGADUNK EL.
FUTÁRSZOLGÁLATTAL TÖRTÉNŐ KÜLDÉS ESETÉN NINCS LEHETŐSÉG A GÉP, BERENDEZÉS ÜZEMBE HELYEZÉSÉRE!
SZEMÉLYESEN
lásd elérhetőségeink menüpont (személyes átvételkor a gépet, gyári csomagolásban adjuk át a vásárlónak, úgy, hogy a vevő előtt üzembe helyezzük. Ez a szolgáltatásunk díjmentes.
Az áru személyes átvétele során a Szolgáltató részletesen bemutatja az árut az Ügyfélnek, szóban ismerteti mind a tulajdonságait, mind a felhasználás módját, mind pedig a helyes és szakszerű használat követelményeit. Mindez nem ejti el attól az Ügyfelet, hogy más alkalommal – akár a használati utasítás tanulmányozását követően – további kérdést intézzen a Szolgáltatóhoz az I. pontban megadott elérhetőségein keresztül. Ugyanakkor jelenti azt, hogy használatra kész állapotban veszi át az Ügyfél az árut, és az áru lényeg jellemzőivel tisztába került.
Személyes átvétel – melyen érteni kell a képviselő útján történő átvételt is – esetén a vételárat az Ügyfél legkésőbb az áru átvétele során köteles megfizetni. Mód van ennél korábban is teljesítenie, a Szolgáltató megrendelést elfogadó e-mailjét követően bármikor.
6. ELÁLLÁSI JOG
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén:
- a terméknek,
- több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSA
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű írásbeli nyilatkozatát, vagy az itt letölthető nyilatkozat mintát köteles eljuttatni az I. pontban feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére, vagy személyes átvétel, illetve a Szolgáltató székhelyén (üzlethelyiségében) nyitvatartási időben történő más megjelenés esetén ezen jogát szóban is gyakorolhatja, melyet a Felek jegyzőkönyvben rögzítenek. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi emailen vagy postára adja a Szolgáltatónak.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt áru(ka)t indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató részére visszajuttatni legkésőbb az elállási szándék jelzésétől számított 14 napon belül. Az elállási jog gyakorlása esetén az árut a Szolgáltató székhelyére kell eljuttatni, amennyiben lehetséges eredeti csomagolásban és olyan formában, amely az áru épségét szavatolja, használhatóságát, újbóli értékesíthetőségét, értékállóságát nem gátolja, illetve csökkenti.
A termék Szolgáltató címére történő visszajuttatásának költsége Fogyasztót terheli. A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia.
A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az áru Szolgáltató részére történő visszajuttatását követő 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenést.
Az elállási jogra vonatkozó tájékoztatás itt olvasható: 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 20§., illetve az Általános Szerződési Feltételekben olvasható.
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a következő esetekben:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek: 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 29§.
7. JÓTÁLLÁS
A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Ptk. és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
a) 10 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés, rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok megilletik.
A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.
Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.
Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
- ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
- amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
- amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.
Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
- az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
- a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
- a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
- amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.
Kivételek
A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ezen termékek esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8. SZAVATOSSÁG
Kellékszavatosság
Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
9. CSEREGARANCIA
Csak a sérülésmentes, hiánytalanul (minden tartozékkal együtt) visszaküldött termékekre érvényes. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a PTK-ban a 151/2003 számú Kormányrendelet és a 19/2014. (iv. 29.) ngm rendeletben foglaltak az irányadóak.
10. FELELŐSSÉG
A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerülnek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Weboldal olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhat, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
11. SZERZŐI JOGOK
A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
12. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Panaszügyintézés
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a Szolgáltató I. pontban írt elérhetőségein terjesztheti elő:
A szóbeli panaszt (üzletben): a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát:
- személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja,
- telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
Fogyasztói jogok érvényesítése: fogyasztóvédelmi törvény 17/A§
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
- Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve a Szolgáltató mindegyik üzletében elérhető. Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.
- Panasztétel a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál (https://kormanyhivatalok.hu). Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
- Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület:
2800 Tatabánya, Fő tér 36. 1. emelet 106. szoba
Tel: 34/513-010/36-os mellék
Ügyfélszolgálati idő: hétfőn és csütörtökön: 13.30-15 óra
A békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettségünk van, melynek eleget teszünk.
- Online Vitarendezési Fórum, ami valójában egy online Békéltető Testületi eljárás. Ha az online vásárlás során probléma merült fel és a vitát nem tudja rendezni a kereskedővel, panaszát e platformon keresztül egy jóváhagyott vitarendezési testület elé terjesztheti. Az EU fogyasztóvédelmi jogszabályai garantálják a fogyasztók tisztességes bánásmódhoz való jogát függetlenül attól, hogy az árukat/szolgáltatásokat az interneten vásárolták-e vagy sem.
A fogyasztóknak joguk van:
a tisztességes bánásmódhoz,
olyan termékekhez, amelyek megfelelnek a vonatkozó szabványoknak,
és probléma esetén jogorvoslathoz.
Mielőtt panasszal fordulna a kereskedőhöz, érdemes tájékozódnia jogairól, és arról, hogy konkrét helyzetben milyen igényeket támaszthat és milyen kompenzációban részesülhet.
EU-szerte számos szervezet szolgálhat hasznos információkkal arról, hogy milyen jogok illetik meg Önt fogyasztóként. Az Európai Fogyasztói Központok díjmentesen nyújtanak tanácsot azoknak a fogyasztóknak, akiknek egy másik uniós tagállamban székhellyel rendelkező kereskedőtől vásárolt áru vagy szolgáltatás kapcsán akadt problémája.
Az Online Vitarendezési Fórum a következő linken érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
- Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.
Tatabányai Járásbíróság vagy Törvényszék:
Cím: 2800 Tatabánya, Előd vezér u.17.
Levelezési cím: 2801 Tatabánya, Pf. 172
Központi telefonszám: +36 34 513 070
E-mail cím: birosag@tbanya.birosag.hu
13. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
Az Ügyfél személyes vásárlás során a Szolgáltatónál, online megrendelés során a rendelés megjegyzés rovatában jelezheti, hogy élni kíván a 197/2014. (VIII. 1.), az elektromos és elektronikus berendezésekkel kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységet szabályozó kormányrendelet által biztosított használt termék leadási jogával. A Szolgáltató a jogszabály által meghatározott mértékű kedvezményt, a vásárolt azonos típusú termék árából a használt eszköz leadását követően írja jóvá.
A számla egyben jótállási jegyként is szolgál, külön jótállási jegyet csak a fenti kormányrendeletben meghatározott esetekben adunk.
Minden terméket a magyar gyártó/nagykereskedő által biztosított leírással szállítjuk.
Termék meghibásodása esetén a 06-20-313-70-18 telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink bármelyikén.
10 kg alatt a termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli, míg 10 kg felett a szervizpont költsége. Webáruházunk szervizpontjának címe: 2890 Tata, Bacsó B. u. 39/A. Portósan, utánvétesen küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
Amennyiben a cserére nincs mód, (mert például a termék időközben elfogyott) a vásárló elállhat a vásárlástól.
Az áruházban megadott árak általános forgalmi adót tartalmazó fogyasztói árak, amelyek magyar forintban értendők, és amelyeken felül a termékeket semmilyen adó nem terheli. A termékekre a gyártók által vállalt és a rendeletek által előírt garanciális feltételek érvényesek!
A Rotáció Kft. megtesz mindent azért, hogy a webáruház oldalain megjelenő adatok (termékek megjelenítése, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek, de az esetlegesen előforduló adathibákért nem vállal felelősséget. Ilyen hibák esetén a vevők elállhatnak a hibás adatokkal közölt termékek megrendelésétől. A Rotáció Kft. ugyancsak nem vállal felelősséget azért, ha megrendelést részben vagy egészben önhibáján kívül (pl. készlethiány) nem tudja teljesíteni.
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani, de ez a már leadott megrendeléseket nem érinti.